Ingrediënten:

  • Paar vellen Nori
  • Olijfolie
  • Himalaya zout of pittige Herbamare
  • Culieet

Benodigdheden:

Bakplaat, bakpapier, kwastje

 

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Smeer de ruwe kant van het nori vel in met de olijfolie en het kwastje. Strooi er wat Himalya zout of pittige Herbamare op en sla ze dubbel. Omdat ze al dubbel in de verpakking zitten, klappen ze meestal als vanzelf al dubbel.

Smeer de buitenkant in met het kwastje en water. Lekker dik insmeren zodat ze week worden.

 Je kunt eventueel in plaats van de olijfolie ook Culieet gebruiken, geeft weer een andere smaak sensatie. Dan is het zout niet nodig.

Snij of knip ze in stukjes (ik maakte driehoekjes) en leg op een bakplaat met bakpapier.
Bak ze in de oven tot ze lekker knapperig zijn. Dit is in een paar minuutjes. Als ze afkoelen worden ze nog knapperiger.

Lekker om zo als gezonde snack te eten (favoriet bij de mannen bij mij thuis).
Ik vind het vooral lekker om door de salade te doen voor een extra knapperige en pittige bite.

Daarnaast zijn nori vellen super gezond en vol met jodium (net als de meeste voeding uit de zee). Jodium is een heel belangrijk mineraal, vooral voor de schildklier.

 

Eet smakelijk!

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email